Kostka - Iza Korsaj

Iza Korsaj zadebiutowała tomikiem opowiadań " Maski normalności" w 2012 roku. Kolejną jej książka jest "Kostka".

Cóż wam mogę o niej powiedzieć?

"Kostka" to powieść, która bardzo zagłębia się w nasz umysł.W sumie niczego innego nie mogłam się spodziewać po thrillerze psychologicznym. W książce tej mamy bardzo dokładnie opisane emocje i miejsca akcji. Autorka miała bardzo ciekawy pomysł i bardzo dobrze nam go przedstawiła.


Poznajemy doktora Marvina Crossa - chirurga transplantologa, który jest już znużony swoją profesją i postanawia zająć się  "naprawą umysłów". Według mnie to po prostu psychopata, który powinien być odizolowany od ludzi. Zamknięty w pokoju bez klamek z zamurowanymi oknami(tak dla bezpieczeństwa). Cross szuka swoich ofiar w dość nietypowy sposób. Mianowicie podszywa się pod wolontariusza w domu spokojniej starości i tam szuka swojego Pacjenta Zero "Dzikusa ", który nieświadomie podsuwa mu kolejną ofiarę do swojej "naprawy".

Jeremy Svage to ciapowaty chłopak, który nie ma własnego zdania. Ucieka przed prawdziwym życiem i boi się zrobić krok w lepszym kierunku. Po traumatycznym dzieciństwie nie umie się pozbierać i takim oto sposobem na jego drodze pojawia się doktor Cross. 


"Nie jestem chirurgiem-rzeźnikiem. Jestem inżynierem Naprawy. Na razie tej zwykłej, od ciała. To na Savage'u zacznę przygodę z Naprawą umysłu. Zrobię wszystko, co potrafię, aby się powiodła. Nie mam nadziei, że tak się stanie. Po prostu zrobię wszystko, co trzeba. Tylko tyle. I aż tyle."


W książce tej możemy spotkać się ze wszystkim znanymi nam środkami przemocy i okrucieństwa. Jest to książka pełna dreszczyku emocji ale głównie opiera się na umyśle psychopaty. Jaką cenę człowiek może zapłacić za "naprawę umysłu "?  Z czego jest w stanie zrezygnować? A może pozwoli aby o swoim losie zadecydowała Kostka?

Może Jerry ma szczęście, że trafia na lekarza, który tylko i wyłącznie nim się zajmuje? Jednak czy aby na pewno ?Nie wiem czy ktoś z nas chciałby spotkać na swojej drodze doktora Crossa. 


Książka nie jest napisana lekko. Akcja toczy się szybko i może wciągnąć od samego początku. 


Czy Jerry przetrwa naprawę? Co stało się z Pacjentem Zero? Jakie obaj skrawają w sobie tajemnice?  

Jeśli chcecie dowiedzieć się tego i jeszcze paru innych chorych rzeczy, to zapraszam do przeczytania. 

Mnie osobiście książka nie porwała. M
imo, że jest ciekawa od pierwszych stron, to czytałam ja aż 2 tygodnie i nie mogłam doczekać się końca. Pod koniec książki już płakałam ze śmiechu i mimo, że były momenty grozy mnie to najzwyczajniej w świecie wszystko bawiło.Książka nie zapadnie niestety w mojej pamięci ale mimo wszystko podziwiam autorkę za tak dobre wykreowanie postaci. 


Za możliwość książki dziękuję Autorce.

Wydawnictwo: Novae Res
Data wydania :
15.03.2013

2 komentarze:

  1. To skoro wciąga, to jak jednocześnie nie porywa? Radziłabym przejrzeć recenzję raz jeszcze i wyeliminować błędy, których jest tu naprawdę sporo.

    PS W tej książce nie ma wzmianki o kastracji, czy wydłubywaniu oczu. Ale może czytałyśmy inną książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujęmy za zwrócenie uwagi na błędy. :-) Mogę tylko powiedzieć że pisałam ja bardzo późno w nocy i jej nie sprawdziłam przed dodaniem ;-)

      Usuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger