Misja wywiad z Justyną Chrobak

Przed Wami kolejna Misja wywiad, tym razem mieliście okazję przepytać autorkę "Córki lasu" Justynę Chrobak. Autorką pytań, które najbardziej spodobały się pani Justynie, jest Aneta Ciurkot. Aneta zdobywa "Córkę lasu", gratulujemy i prosimy o kontakt na naszym fp w ciągu trzech dni.
Zapraszam na wywiad.

Dorota Zaborska

1.W snach bohaterkę powieści nawiedza nieznajomy, którego pewnego razu spotyka w realu - deja vu. Czy pamięta Pani taki sen, w którym widziała zdarzenie, które później przeżyła?

Nie pamiętam, żebym miała sen, który potem stał się rzeczywistością. Ale faktycznie deja vu jest mi bardzo znane i raz za czas mam takie właśnie momenty, że jestem pewna, że dana sytuacja miała miejsce... Może o tym śniłam ale tego nie pamiętam... no bo inaczej jak to można wytłumaczyć :) ?

2. Okładka książki jest cudna, ja się w niej zakochałam. A czy Pani jest nią zauroczona, czy coś by zmieniła?

Z okładką wiąże się dość ciekawa historia. Zakochałam się w całej sesji zdjęciowej wykonanej przez moją siostrę - najlepszą panią foto :) - zdjęcie oryginalne, które posłużyło za okładkę jest cudne. Okładka to efekt pracy grafika, który ja zaakceptowałam. Nie do końca tak miało być, stało się to w sumie przez moje niedopatrzenie... czy też niedogadanie w mailowej korespondencji z grafikiem. Wolałabym, żeby zdjęcie było nie rozmyte, tylko ostre. Ale, że jest takie z mojej winy to i tak okładkę kocham :D


Anna Bednarek Zawisza

1. Czy jest książka, którą zaczęła Pani czytać i nigdy jej nie skończyła?


Było ich trochę... niektórych nie doczytałam ponieważ były nudne i nawet ich nie pamiętam, ale są też takie, które zaczęłam i ciągle czekają na półeczce do przeczytania ;) A stosik na tej półce jest dość duży :)

2. Co wywołuje u Pani uśmiech na twarzy?

Mój syn, mój mężczyzna i mój pies :) 


Ewa Recka 

1. W jakim otoczeniu przyrody :gór, jezior czy morza czuje się pani bardziej zrelaksowana? 

Urlop jak najbardziej mogę spędzić nad morzem lub jeziorkiem, ale na co dzień nie wyobrażam sobie mieszkać gdzieś gdzie nie otaczałyby mnie góry, jak teraz :)

2. Jest Pani typem człowieka, który lubi wzrost adrenaliny we krwi, czy przeciwnie?

Można powiedzieć, że lubię skok adrenaliny, ale jeżeli atrakcja, która to powoduje jest bezpieczna :D z natury jestem strachliwa i do rzeczy skrajnie ekstremalnych mnie raczej nie ciągnie.


Agnieszka Ewelina Rowka

1. Jaki gatunek literacki byłby najtrudniejszy, Pani zdaniem do napisania i czy podjęłaby się Pani takiego zadania gdyby padła taka propozycja?


Jakby ktoś wyznaczył mi jakieś zadanie i postawił konkretne powody, dla których powinnam się go podjąć pewnie i bym spróbowała napisać coś trudnego. A co by to mogło być? Poezja... Dla mnie abstrakcja :)

2. Idealne miejsce do twórczości to...? 

Nie przywiązuję wagi do tego gdzie piszę. Musi być wygodnie :)


EP EP 

1. Czy już jako mała dziewczynka postanowiła Pani, że wyda Pani kiedyś książkę?


Nie. Jako mała dziewczynka zaczęłam pisać pamiętniki, nawet jako nastolatka nie chciałam tego porzucić i dalej przelewałam swoje smutki i radości na kartki papieru. Pomysł na książkę zrodził się nagle, sam z siebie. I jakoś tak się potoczyło :)

2. Czy musi się Pani jakoś szczególnie mobilizować do pisania, np wyznaczając sobie jakieś godziny, czy pisze Pani kiedy nadchodzi wena?

Nigdy nie byłam zbytnio systematyczna. Potrafiłam do czegoś przysiąść i wtopić się w pisanie a potem mieć długą przerwę. Obecnie tyle się rzeczy dzieje, że całkowicie nie mam czasu na to by pisać dalej. I chyba nadchodzi czas gdy będę musiała sobie narzucić jakąś regularność i minimum normy do wyrobienia bo czas leci strasznie szybko :) 


Iwona Malinowska

 Pani Justyno, co zainspirowało panią do napisania "Córki lasu" ?

Uwielbiam fantasy i taką bardziej kobiecą, lekką fantastykę z rozbudowanymi wątkami romantycznymi. Często czytając inne książki denerwowałam się gdy historia wpadała na inne tory niż sama bym tego chciała. Zapragnęłam stworzyć swój świat, ze swoją własną wymyślona fabułą. Tak też zrobiłam, a teraz historia pisze się dalej.


Joanna Wiewióra 

1. Ile czasu zajęło Pani napisanie ,,Córka lasu"?


To były ponad trzy lata. Ale z bardzo dużymi przerwami. Pisania samego w sobie było tam pewnie kilka miesięcy gdzie aktywniej pracowałam nad książką.

2. Jakie to uczucie jak się wydaje książkę i trzyma się ja już w rękach?

Jak dla mnie cudowne. Jest duma, radość, ekscytacja i niepokój. U mnie wszystko jest zwielokrotnione, gdyż włożyłam w samo wydanie Córki lasu masę pracy i energii.


Aneta Ciurkot 

1. Czy pisząc nową powieść zaczyna Pani od tytułu czy od fabuły?


Tytuł zazwyczaj pojawia się na końcu. Przy moim debiucie sama wymyśliłam tytuł " Miłość w sieciówce" to wydawnictwo zmieniło nazwę na bardziej... komercyjną?

2. Gdyby miała się Pani zmienić w leśne zwierzę lub drzewo cóż by to było i dlaczego akurat to?

Hmmm... Tyle jest fajnych zwierzaków, że aż ciężko wybrać. Ale w pierwszej kolejności pomyślałam o niedźwiedziu czy innym misiu :) A dlaczego? Mogą dużo jeść i są super futrzaste :)

4 komentarze:

  1. Właśnie czytam "Córka lasu"😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Przed de mną "Córki lasu". Można się dowiedzieć ciekawych rzeczy o autorach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie czytałam książek tej autorki, ale na córke lasu się skusze

    OdpowiedzUsuń
  4. Chce przeczytać "Córkę lasu" :) A autorka wydaje się być bardzo pozytywną osobą :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger