Co byś zrobił, gdybyś mnie dogonił - Anna Bednarska

„Nie znajdziesz szczęścia, wciąż patrząc za siebie

Po błyskotliwym młodzieńczym debiucie Helenie Maj nie udało się napisać kolejnej książki i jako trzydziestolatka nadal musi znosić nieustanne nagabywania o to, czemu tak się stało.. Życie osobiste też jest źródłem frustracji: Helena wciąż nie pozbierała się po bolesnym rozstaniu z Igorem, a szansa na nową miłość wydaje się jej zupełnie nieosiągalna. Tymczasem w jej mieście dochodzi do zamachu terrorystycznego. Atmosfera zagrożenia i niepewności sprawia, że Helena zaczyna zupełnie inaczej postrzegać to, co się wokół niej dzieje. A dzieje się coraz więcej...

Co byś zrobił, gdybyś mnie dogonił? to pełna uroku, emocji i humoru opowieść o tym, że rany z przeszłości mogą się zagoić, a wśród komplikacji i zamętu można się odnaleźć. I dać się zaskoczyć... życiu oraz miłości.”

 "Co byś zrobił, gdybyś mnie dogonił?" to bardzo dobra, niezwykle prawdziwa i życiowa powieść, która już od samego początku wciągnęła mnie w głąb fabuły. To historia pełna emocji, uczuć, zaskakujących wydarzeń i humoru, który bardzo sobie cenię.  Poza tym jest to książka wielowątkowa, gdyż autorka nie skupiła się tylko i wyłącznie na problemach głównej bohaterki. Postacie drugoplanowe odgrywają w tej książce bardzo ważne role i mają swoje własne historie. Oczywiście w książce pojawia się wątek miłosny, który według mnie został przez autorkę poprowadzony wybornie. Autorka postawiła na prawdziwe emocje i na naturalność, a dzięki temu związek między bohaterami wydawał się mało banalny i dość nieoczywisty. Jednak najważniejsze jest to, że nie dominuje on w całej historii, jest on bardziej tłem dla wszystkich innych ważniejszych wydarzeń. Książka jest świetna, wciąga, zaskakuje i daje do myślenia. Autorka porusza w niej także wiele trudnych tematów tj. homoseksualizm, zdrada, czy sytuacje zagrażające życiu. Naprawdę uważam, że ta książka nie raz Was zaskoczy.


 Styl autorki jest bardzo lekki i mimo że książka ma przeszło czterysta stron, to czyta się ją bardzo szybko, jak dla mnie zdecydowanie za szybko.

Ja osobiście spędziłam bardzo miłe chwile podczas lektury tejże powieści. Wyraziści bohaterowie, realne wątki, to jest to. co lubię, i to jest to, co dostałam od Anny Bednarskiej. Nic w tej książce nie jest przerysowane ani przekoloryzowane, to po prostu samo życie, a bohaterowie to osoby z krwi i kości, z problemami, rozterkami oraz demonami przeszłości. Czytając "Co byś zrobił, gdybyś mnie dogonił” nie jest nam trudno identyfikować się z bohaterami i wejść w ich życie. Ta książka napisana jest tak, że czujemy, iż wszystko jest bardzo prawdziwe i może spotkać każdego z nas. 

„Co byś zrobił, gdybyś mnie dogonił?” to genialna wielowątkowa i  życiowa historia, która daje do myślenia, ale także poprawia humor. Świetnie spędziłam przy niej czas i myślę, że z Wami będzie podobnie . Gorąco polecam! 

2 komentarze:

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger