Misja Wywiad z Martą W. Staniszewską

Serdecznie zapraszamy na Misję Wywiad z Martą Staniszewską. Najciekawsze według autorki pytanie zadała Sandra Oleszczuk

Sandrę prosimy o kontakt na maila stawska19@gmail.com. Na wiadomość czekamy trzy dni, później nagroda przepada. W treści wiadomości prosimy wpisać dane do wysyłki oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.



Kinga Salamon
1. Czy kiedykolwiek używała pani powiedzenia "Nigdy nie mów nigdy"? 😉

Wydaje mi się, że dość często. Bo czy słowo „nigdy” nie jest radykalne i jednoznaczne? Nikt z nas nie wie kiedy będziemy musieli lub chcieli zmienić opinię na jakiś temat.

2. Bez czego lub kogo nie wyobraża sobie pani pobytu na bezludnej wyspie?

Ostatnio zadałam sobie to pytanie idąc do szpitala hihi. Zdecydowanie nie wyobrażam sobie pobytu gdziekolwiek bez książek, mogą być już raz przeczytane i laptopa, nawet bez internetu, tak żeby można było choć użyć go w charakterze maszyny do pisania.  Jeśli byłby zasięg, to chętnie wzięłabym telefon, bo nie lubię przebywać gdzieś zbyt długo, nie mając kontaktu z najbliższymi. 

Sandra Oleszczuk

1. W jaki sposób powiedziała Pani, że pisze "niegrzeczne książki",jaka była ich reakcja.

Rozumiem że chodzi o najbliższych i przyjaciół :) Zawsze spotykam się z pozytywną reakcją, kiedy przyznaję się, że piszę i jaki rodzaj powieści tworzę. Niekiedy jest to podziw, innym razem zaskoczenie, niekiedy niedowierzanie. Wielu z moich bliskich musiało jak najszybciej sprawdzić gdzie można kupić moją książkę, bo koniecznie musieli ją mieć na półce, z autografem. Podobno to powód do pochwalenia się wśród znajomych ;)

2.Ile trwało napisanie pierwszej książki?

Prawdę mówiąc nie pamiętam, to była historia jakich wiele – napisałam coś dla własnej satysfakcji, udowodniłam sobie, że mogę. Na pewno było to więcej niż pół roku.

Agnieszka Ewelina Rowka

1. W jakim duecie chciałaby pani napisać książkę - a może nie? ;)

Chyba mogłabym spróbować stworzyć taką powieść, chociaż z takimi duetami jest kłopot, kiedy jedna strona ma obowiązki, którym musi poświęcić więcej czasu i nie wyrabia się z terminami – myślę że tą osobą byłabym ja :) . Jeśli miałabym jednak to zrobić, to z małych marzeń byłaby to Kasia Haner, a z wielkich Sarah J. Maas.

2. Czy bohaterowie w Pani książkach maja jakieś odnośniki do osób Pani otoczenia (np wygląd, charakter czy nawet imię) - wiem, że jedna ma szczególne znaczenie jeśli chodzi o historię i prosiłabym o lekka odsłonie tegoż faktu :D

Bardzo wiele moich bohaterów ma swoich odpowiedników w rzeczywistości – wyglądają tak samo, lub mają cechy charakteru kogoś kogo znam, ale nigdy nie jest to jeden do jednego przeniesiona na kartkę, żywa osoba. Staram się modyfikować i manipulować faktami tak, aby postać pasowała do historii i aby była ciekawa.

Aleks jest wzorowany na kinowym Thorze, ale całą historię serii „Nigdy…” w tej powieści zainspirowało jedno spotkanie, bardzo dawno temu. Reszty tajemnic nie zdradzę :)   

Henryka Bieranowska

Pani książka nosi tytuł "Nigdy nie mówię nigdy", a ja zapytam tak z przekory: Na jakie pytanie Pani odpowiedź będzie brzmiała "Nigdy"?

Nigdy nie chciałabym skrzywdzić bliskich, nigdy nie skoczę ze spadochronem, nigdy nie chciałabym poznać daty swojej śmierci. Jest wiele nigdy, ale więcej okazji do wykorzystania i zdań do zmienienia.

2) Jaki ma pani pogląd lepiej pisać erotyki bo to przyciąga kobiety czy np. Kryminały bo kobiety lubią się bać?

Myślę, że nie chodzi o to co się sprzedaje i co kogo przyciąga, ale o to co nam w duszy gra jako pisarzom. Moja dusza romantyczki śpiewa romanse i pozostanę wierna temu gatunkowi.

Emi Lia

1. Jak się Pani mobilizuję do pisania, ponieważ zdaję sobie sprawę, że tu organizacja pracy jest bardzo ważna.

Pisanie jest tylko moim hobby, nie muszę się więc mobilizować i robię to wtedy, gdy czuję, że historia we mnie buzuje i musi się znaleźć na papierze (lub ekranie komputera). Jednak kiedy już zacznę to bardzo trudno mnie oderwać od klawiatury.

Jolanta Ostaszewska

1. Jaki gatunek literatury przeważa w Pani biblioteczce?

Moja biblioteczka to głównie romanse i fantastyka – a najchętniej połączenie obu tych gatunków :) zawsze podkreślam że uwielbiam serię Dwór Cierni i Róż i do niej powracam najchętniej, mam zarówno polskie jak i brytyjskie wydanie i jestem bardzo dumna z tej kolekcji. Niestety wciąż jest w rozjazdach u znajomych i już od dawna nie mogę jej podziwiać w całej okazałości.

2.Kto lub co miało wpływ na to, że postanowiła Pani pisać książki?

Kilka lat temu, kiedy nawet nie myślałam o pisaniu, przez przypadek natknęłam się na 50 twarzy Greya, która to stała się początkiem mojej przygody z literaturą w tym gatunku. Niestety zbyt wiele razy trafiałam na powieść, przez którą trudno było przebrnąć, bo historia była zbyt nieprawdopodobna lub banalna i pamiętam, że wtedy zaświtała mi myśl… a może ja umiem lepiej? Mam nadzieję, że czasami udaje mi się stworzyć coś lepszego, niż to co wtedy czytywałam.  

Mariola Jamiołkowska

2. Co lubi Pani robić w wolnych chwilach? Poza pisaniem😊

Mój kochany partner zapoznał mnie z Netflixem, a ten już nie puścił. Uwielbiam seriale o wikingach, więc oglądam je pasjami. Ostatnio nadrabiam również poprzednie serie „Gry o tron” przed kwietniową premierą nowej serii.

Agnieszka Piszczatowska

1. Kobieta silna, niezależna a może tylko pozory, może pod pancerzem tęskni za miłością jak każdy. Czy to rodzaj przesłania, by nie oceniać powierzchownie, nie szufladkować, że silne kobiety biznesu to są wyrachowane itp.?

Nie wiem czego pragną kobiety biznesu, ale wiem, czego większość z nas by chciało, niezależnie od płci. Jak pisał Pablo Coelho: „Każdy pragnie miłości absolutnej, a takiej miłości nie trzeba szukać w innych, lecz w sobie. Ona drzemie w nas i tylko my możemy ją w sobie rozbudzić. Ale do tego potrzeba nam drugiego człowieka. Życie ma sens tylko wtedy, gdy mamy u swego boku kogoś, kto odwzajemnia nasze uczucia.”

2.Czy to nie jest przypadkiem tak,że te romantyczne,delikatne dziewczyny nie mają siły przebicia,są odpychane na bok, na drugi tor i przez to niektóre z nas udają ,że są mocno twarde,pyskate,bo otoczenie tego oczekuje,wręcz inaczej jest się niezauważonym? 

Coś na pewno w tym jest, jednakże wydaje mi się, że to czy jesteśmy pyskate czy delikatne i romantyczne ma na nas wpływ jedynie w młodości. Wierzę, iż dojrzali mężczyźni są w stanie docenić delikatność, ciepło i kobiecość, i postawić je ponad niewyparzoną buzię, przebojowość i parcie przez życie jak taran. Nie jestem psychologiem, ale z moich obserwacji i własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że trzeba we wszystkim znaleźć złoty środek, a w miłości w szczególności.

Gienia Komisarczyk

1) Jakie rady dałaby Pani początkującej pisarce? Na co powinna zwracać uwagę, by jej tekst pozostał w sercach czytelników na długo po odłożeniu książki?

Nie jestem na tyle doświadczoną pisarką, żeby czuć się na siłach mentorować, czy radzić. Sama uważam się za pisarkę amatorkę, bo pisze jedynie hobbistycznie. Żeby być uczciwą mogę poradzić żeby pisać to co chciałoby się czytać. Według mnie ważne jest aby nie do końca odzwierciedlać życie, aby napisać coś więcej, niż kalkę rzeczywistości. Każdy z nas sięgając po książkę chciałby przeżyć ciekawą przygodę, poznać interesujących ludzi, zwiedzić odległe krainy. Ja zawsze staram się dawać czytelnikowi odrobinę więcej niż oferuje życie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger