Nowe życie - Ewelina Kościelniak (PATRONAT MEDIALNY)

„Droga do zrozumienia, czym jest życie, bywa długa i kręta”

„Ania i Daniel poznają się na wakacjach. Ona jest młodą, skromną nauczycielką, on – dobrze zarabiającym lekarzem. Zarówno kobieta, jak i mężczyzna kochają swoją pracę, w której z oddaniem poświęcają się dla dobra drugiego człowieka. Zakochują się w sobie i wszystko wskazuje na to, że ich miłość zakończy się happy endem. Okazuje się jednak, że dobro drugiego człowieka postrzegają zupełnie inaczej, a ich światopoglądy znacznie się różnią. Ta odmienność dotyczy nie tylko wizji świata, sposobów patrzenia na rzeczywistość, ale przede wszystkim systemów wyznawanych wartości. Ich relacja przeradza się w wojnę sumień…" 

Uwielbiam książki, które są dla mnie totalnym zaskoczeniem, a niestety rzadko na takie trafiam. Jednak powieść „Drugie życie” Eweliny Kościelniak zaskoczyła mnie totalnie, bo po opisie nastawiona byłam na powieść o trudnej miłości pomiędzy bohaterami. Nawet nie zdajecie sobie sprawy, jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że to faktycznie książka o miłości, ale jednocześnie książka poruszający bardzo trudny i kontrowersyjny temat, jakim jest... no cóż, tego Wam nie zdradzę. Nadmienię tylko, że to temat, o którym w ostatnim czasie jest dość głośno i który dotyczy moralności i naszego własnego sumienia. Książka oczywiście zaskoczyła mnie na plus i jestem pod jej ogromnym wrażeniem. Powieść tę mogłabym podzielić na dwie części, pierwsza z nich jest dość spokojna i ukazuje nam uczucie między bohaterami, ale druga jest zupełnie inna, tutaj dostajemy całą gamę emocji, a akcja nabiera tempa. Pojawiają się problemy, trudne decyzje, walka z własnym sumieniem  i moralne dylematy. Nie spodziewałam się także takiego zakończenia, które dla mnie okazało się niezwykle piękne i wzruszające.

Głównym atutem tej powieści są bohaterowie, który zostali nakreśleni przez autorkę bardzo wiarygodnie i autentycznie. Przyznam szczerze, że bardzo ich polubiłam, nawet Daniela. Nie potępiałam go i w pewnym sensie rozumiałam to, czym się zajmował. Bardzo spodobała mi się także jego przemiana i całkowite przewartościowanie swojego życia. To bohaterowie, którzy dostarczyli mi naprawdę wielu emocji, tych dobrych, ale także tych złych i to właśnie dzięki ich trudnym i niezwykle autentycznym decyzjom książka nabrała ogromnego realizmu.

„Stwierdziła, że świat zupełnie już zatracił wszelkie wartości w tym ciągłym pędzie  do szczęścia, spełnienia i kariery. Wielu z jej znajomych tak bardzo buntowało się i okazywało sprzeciw w sprawach dotyczących zakładania rodziny, że z czasem wszystko stanęło na głowie. To ci, którzy postanowili zostać rodzicami, stawali się obiektem kpin i współczucia...”

Na pewno nie jest to powieść jakich wiele, nie ma w niej nic przekoloryzowanego, czy wyidealizowanego, to po prostu prawdziwe życie, które często ma słodko – gorzki smak, bo problemy, które dotykają bohaterów nie są błahe, lecz niezwykle istotne i tylko od nich zależy, jak podejmowane decyzje wpłyną na ich przyszłość i całe późniejsze życie. To powieść, którą pokochacie, albo znienawidzicie, ale zapewniam, że naprawdę warto ją przeczytać i poznać piękną, ale i smutną historię Ani i Daniela.

Polecam!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

10 komentarzy:

  1. Gratuluję patronatu świetnie zappwiadajacej się książki.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję patronatu. Książka zapowiada się ciekawie. Uwielbiam takie historie. Czekam na recenzję ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. To taka książka, z której bohaterami będzie łatwo się utożsamić...

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nie zdecyduję się w najbliższym czasie na przeczytanie tej książki, mimo zachęcającej recenzji. Nie wykluczam jednak, że może kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ty to wiesz, jak wzbudzić ciekawość - nawet nie próbuję się domyślać, czego nie chcesz zdradzać! Cieszę się, że trafiłaś na książkę, która Cię zaskoczyła (w co trudno mi uwierzyć!), ponieważ wiem, że powinnam ją przeczytać i jestem pewna, że się nie zawiodę. Ostatnio "przyłapałam się" na tym, że im poważniejsza problematyka i im bardziej kontrowersyjne tematy poruszane są w książce, tym chętniej po taką literaturę sięgam.
    Gratuluję kolejnego patronatu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada sie bardzo interesująco :) Będę jej szukała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kontrowersyjny temat do mnie przemawia. Wiec zapiusuje książkę. Dziewczynu gratuluje patronatu

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję patronatu!
    Może kiedyś się tym zainteresuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się niezwykle ciekawie! Uwielbiam książki, gdzie opisane jest samo życie. Teraz się będę pół nocy zastanawiać, czym mogła Cię ta książka zaskoczyć:P

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger