Blogerzy polecają - Wrzesień

Zdecydowanie najlepsza książka fantasy, jaką przeczytałam w tym roku!
Fajny pomysł na fabułę, genialne poprowadzenie akcji, różnorodni bohaterowie i cudowne opisy świata elfów. Moi drodzy, oto Okrutny Książę.
Holly Black pisze niezwykle lekko i plastycznie, potrafi bez trudności wciągnąć do wykreowanego przez siebie świata, utrzymać czytelnika w napięciu do samego końca. Skoro już mowa o zakończeniu, to naprawdę nie spodziewałam się czegoś takiego i najchętniej już teraz chwyciłabym drugą część i poznała kontynuację losów Jude.  Holly Black miała ciekawy pomysł, chociaż nie zaskakujący czy też oryginalny, bo Okrutny Książę opiera się na dobrze znanych schematach. Jednak to nie pomysł na fabułę jest tutaj ważny a jej poprowadzenie, które całkowicie odwraca uwagę od schematów, porywa do fantastycznie wykreowanego świata elfów, odcina od rzeczywistości i wciąga w wir intryg i tajemnic. Naprawdę jestem pod wrażeniem tego, w jaki sposób autorka poprowadziła całą akcję, w jak rewelacyjny sposób uknuła siatkę intryg, wciągając mnie coraz głębiej i głębiej, nie byłam w stanie odłożyć czytnika, gdy tylko zaczęłam czytać. Z reguły książki o elfach przedstawiają je jako miłe stworzenia, ich świat za bajkę, jednak Holly Black pokazała, że Królestwo elfów jest miejscem niebezpiecznym i okrutnym. I tutaj pojawia się sposób przestawienia świata, w którym toczy się akcja, jest on niejako równoległy do naszego. Autorka zaczarowała mnie opisami elfiego świata, zadbała o każdy detal, bez najmniejszych problemów mogłam wyobrazić sobie to, co opisuje. Naprawdę jestem pod wielkim wrażeniem. Drugim wielkim atutem tej powieści są jej bohaterowie, tak różnorodni i nieprzewidywalni, że nie wyobrażam sobie, by autorka mogła stworzyć ich bardziej doskonałych.Jak wspomniałam na samym początku — rewelacyjna książka ze świetnymi bohaterami, napisana w sposób, który nie pozwala się oderwać. Zakochałam się w tym okrutnym świecie elfów, mam nadzieję, że Wam także się spodoba. Gorąco polecam!
Ewelina Nawara My fairy book world



"Zabić Sarai" pozostawiło mnie z tyloma emocjami, które nie potrafiłam ogarnąć. Ta historia roztrzaskała mi serce.
"Drugie życie Izabel" to idealne lekarstwo na ten stan. Tak jak i w pierwszej części, nie zabraknie tu niebezpieczeństwa i niespodziewanych zwrotów akcji. Tu nic, ani nikt nie jest takim, jakim wydaje się być. Autorka potrafi wymanewrować swojego czytelnika i zapewnić mu efekt zaskoczenia. Najbardziej podobało mi się to, jak rozwinęła się relacja pomiędzy głównymi bohaterami. W pierwszej części, to był zaledwie zalążek romansu, tu jednak się rozwinął. Autorka tak umiejętnie go wykreowała, że nie wydawał mi się narzucony, lecz był subtelny i chwytał za serce. Uczucie, które wyrosło pomiędzy Sarai i Victorem, wiązało się dla nich z wieloma wątpliwościami i akceptacją całkiem nowych dla nich uczuć, których do tej pory nie znali, albo uznawali za słabość. Miłość, wzajemna troska i zaufanie, nie były dla nich czymś oczywistym, musieli się tego nauczyć. 

"Drugie życie Izabel" to moim zdaniem powieść, która trzyma ten sam poziom, co jej poprzedniczka. Jednak moim zdaniem jest nawet ciut lepsza. Spędziłam przy niej świetny czas, nie odrywając się od czytania nawet na chwilę. Wciągnął mnie ten pokręcony świat, w którym rządzą chciwość i brutalność, ale również nie brak w nim nadziei i miłości. Pokochałam bohaterów, nie tylko tych głównych, ale również przyjaciela Victora - Frederica, o którym będzie kolejna część. 
Jeśli szukacie nietuzinkowej historii, która trzyma w napięciu, ma niespodziewane zwroty akcji, dobrze wykreowanych bohaterów i jest połączeniem romansu, thrillera i kryminału, to w "Drugie życie Izabel" to znajdziecie.
Ewelina Żyła Red Girls books 




Gdy tylko słyszę gdzieś pytane "jaka książka, którą przeczytałaś we wrześniu, jest twoją ulubioną?", w mojej głowie od razy pojawia się odpowiedź. "Zaufaj mi" Anny Bellon wywarła na mnie tak duże wrażenie, że szybko się ono nie zatrze. To nie jest tak, że ta powieść, to coś nowego i odkrywczego, czego w literaturze do tej pory nie było. Mamy chłopka, którego całkiem niedawno zdradziła narzeczona i mamy młodą kobietę, która próbuje uciec od koszmarów. Początkowo łączy ich tylko jedna rzecz, zespół The Last Regret. On w nim gra na basie razem z jej kuzynem. Tak więc widzicie, że coś takiego już na pewno się pojawiło. Co zatem tak bardzo zapadło mi tutaj w pamięć? Myślę, że życiowość i prawdziwość, z jaką jest napisana. Nie jest nierealna jak te wszystkie romanse i erotyki z najwyższych zagranicznych półek. Czytając ją mamy wrażenie, że to stało się na prawdę, że takie życie mogę również mieć ja. Razem z tymi koszmarnymi momentami z przeszłości i prawdziwą miłością. "Zaufaj mi", to książka o odzyskiwaniu zaufania. O stawianiu pierwszych kroków, na nowych nieznanych do tej pory polach. O podnoszeniu się z popiołów, żeby powstać na nowo jako przepiękny feniks. A przede wszystkim jest to powieść o miłości, która daje nadzieję na lepsze jutro.
Martyna Piętka Fantastyczny świat książek




Historia jest jednocześnie niesamowicie piękna oraz brutalna. Tillie Cole nie zostawia na nas tym razem ani jednej suchej nitki, wyciska wszystkie emocje, jakie tylko się da. Książka przepełniona jest uczuciami, ważnymi przekazami, licznymi zwrotami akcji oraz nietuzinkowymi bohaterami. Autorka pokazuje nam ogrom emocji, jaki towarzyszy zmianie obojga bohaterów. Zmiany te nie są tak spektakularne jak w poprzednim tomie. Tutaj całość przemiany dostrzegamy w drobnych gestach, słowach, czy myślach głównych postaci. Ale kolejny raz jedno jest pewne: nie jest to książka dla typowych, delikatnych romantyków. To dark romance w pełnym, dobrze dopracowanym wydaniu. Zdecydowanie polecam te (jak do tej pory) dwa tomy pod warunkiem, że nie przeszkadza Wam brutalny język, szczegółowe opisy brutalnych walk oraz trudne i kontrowersyjne tematy. Ja jestem nimi totalnie "kupiona" i czekam na dalsze losy!
Kinga Iskra Ksel Iskierka czyta




Z książką września nie miałam żadnego problemu -  zdecydowanie „Denar dla Szczurołapa" Aleksander M. Michalak.

Główny bohater naukowiec, ale Gaborowi Horthy daleko do nudnego wykładowcy. To człowiek przepełniony miłością do orientalistyki, ale również pasjonat tajskiego boksu. Awanturnik, któremu nie trzeba wiele by sprawdzić na przeciwniku własne umiejętności. Postać oryginalna i bardzo ciekawa – porównywalna do Indiany Jonesa. Wokół niego pojawia się szereg drugoplanowych postaci, jednak nie mniej intrygujących, barwnych i takich, które stanowią swoistą mieszankę wybuchową.

„Denar dla Szczurołapa” to książka, która zachwyca nie tylko pomysłem na fabułę, ale również drobiazgowością. Nie jestem miłośniczką długich opisów, wolę, kiedy akcja dzieje się szybko, jednak Denar jest jedną z niewielu książek, w których opisy mi nie przeszkadzały. Stanowią uzupełnienie do wątków i pewnych zdarzeń, bez nich książka byłaby niepełna. Fabuła opiera się na legendzie o Szczurołapie z Hameln, którą Gabor zgłębia. Postać Flecisty pojawia się kilkukrotnie, w różnych odstępach czasu i w różnych zakątkach świata, jego pojawienie się zawsze przynosi ze sobą plagę szczurów i śmierć. W pewnym momencie głównego bohatera zaczynają prześladować delikatne dźwięki fletu, skrobanie, a w nocnych koszmarach pojawiają się miejsca do tej pory znane mu tylko z książek. Do tego cały czas czuje czyjąś obecność, a pojawiający się znikąd szept „nasza umowa” mrozi krew żyłach. Horthy nie pamięta z kim ani jaką umowę zawarł, jednak zagrożenie jest bardzo realne. Czy Szczurołap to postać jedynie z legendy?
„Denar dla Szczurołapa” to powieść przygodowa z elementami thrillera. Mnie włos niejednokrotnie zjeżył się na karku, bo są momenty, w których czułam się osaczona i ciężko mi było odróżnić, gdzie kończy się rzeczywistość, a zaczyna pracować wybujała wyobraźnia. Zakończenie niestety nie dało mi tego zweryfikować, pytanie o realizm zostało otwarte. Jeżeli lubicie tajemnice, zagadki z historią w tle, kochacie klimat zakurzonych bibliotek i chcecie za przewodnika charyzmatycznego naukowca, to ta książka jest dla Was! Ja ją szczerze polecam i mam nadzieję, że dużo osób zapragnie poznać drugie dno legendy o Szczurołapie z Hameln.
Sylwia Prus Z książką na kanapie







6 komentarzy:

  1. W polecanych książkach przez dziewczyny znalazłam coś dla siebie i z przyjemnością przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki dziewczyny.. Okrutny Książe koniecznie muszę przeczytac, dawno nie czytałam fantasy. Kolejna pozycja do przcprzeczyt to Ulecze twe serce

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem nie znajduję nic dla siebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Okrutnego księcia i Uleczę Twe serce już czytałam, były to dobre książki, ale czy najlepsze. Nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej spodobała mi się "Zaufaj mi" :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger