Odzyskanie - Anna Robak - Reczek (PATRONAT MEDIALNY)

„Alina Majewska nie ma wyjścia, musi odnaleźć się w nowej rzeczywistości, na Ziemiach Odzyskanych. Kiedy historia puka do drzwi, a trudna przeszłość nie daje o sobie zapomnieć, próbuje z całych sił ułożyć sobie życie w nowym miejscu. Czy odnajdzie spokój i szczęście targana burzliwymi zmianami w powojennej Polsce? Czy osobiste urazy i konflikty rodzinne zostaną zażegnane? Czy w jej życiu znajdzie się miejsce na miłość?”

„Odzyskanie” to powieść, która wywarła na mnie duże wrażenie. Do tej pory nie znałam twórczości autorki, ale po lekturze tej książki, wiem, że muszę wszystko nadrobić. Autorka zawarła w niej historię bardzo prawdziwą, z której wylewają się uczucia oraz emocje. Już po przeczytaniu kilku stron poczułam, jak wiele serca oraz pracy włożyła w tę powieść autorka i dzięki temu raz, dwa pochłonęła mnie fabuła, a co za tym idzie, stałam się niemym bohaterem tej książki. Stałam z boku i milcząc, obserwowałam wszystko to, co zgotował los głównej bohaterce. Jestem pod dużym wrażeniem tego, jak autorce udało się na tych 448 stronach opisać kilkadziesiąt lat z życia jednej rodziny. Jak pokazała nam ich problemy, ich troski oraz zmiany, które zachodziły w nich oraz w kraju. To historia wielowymiarowa, która wielokrotnie chwytała mnie za serce i którą przeżywałam całą sobą. To książka ciężka, miejscami okrutna, ale zdecydowanie dająca nadzieję.

Myślę, że polubicie główną bohaterkę, ja od razu obdarzyłam ją sympatią. Alina to kobieta bardzo silna, która w swoim życiu przeszła naprawdę wiele. Przesiedlenie nie było dla niej łatwe, w nowym miejscu czuła się obco i niekomfortowo, ale z czasem udowodniła sobie i innym, że tylko od nas samych zależy to, gdzie poczujemy się dobrze jak w domu. Oczywiście bohaterów jest dużo więcej, ale nie będę opisywać każdego z nich. Nadmienię tylko, że każdy z nich jest nierozerwalną częścią tej historii, ale to Alina  w niej pierwsze skrzypce.

Dużym atutem tej książki jest jej prawdziwość oraz obrazowość. Autorka z łatwością opisała i pokazała mi powojenny Lublin, więc bez problemu znalazłam się z w nim wraz z bohaterami. Razem z nimi  uczyłam się w nim mieszkać i razem z nimi przeżywałam ich problemy oraz troski dnia codziennego. Nie każdy autor potrafi to uczynić, ale Annie Robak-Reczek w stu procentach się to udało.

„Odzyskanie” to kawał dobrego obyczaju, który czyta się na jednym wdechu. To książka o odzyskiwaniu własnej tożsamości oraz o nowych początkach, które nie zawsze należą do udanych. To kawał dobrej literatury obok, której nie można przejść obojętnie.

Gorąco polecam!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Lucky.

2 komentarze:

  1. Piękna recenzja. Książka wspaniała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję patronatu! Choć bardzo lubię historię, jakoś dotychczas rzadko, (żeby nie powiedzieć wcale) sięgam po tego typu powieści. Ale fabuła brzmi ciekawie.
    Pozdrawiam, Eli https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger