Joy - Hermia Stone (PATRONAT MEDIALNY)

„Love Bites – Love Hurts – Love Kills

Joy jest przeciętną dziewczyną. Ma zwyczajną pracę, kilku w miarę normalnych znajomych i nie wyróżnia się niczym poza tym, że mieszka z mężczyzną idealnym, który zawsze spełnia jej marzenia. Prawdopodobnie dlatego, że jest wymyślony… No, może nie do końca. Oryginał istnieje. To wokalista znanego zespołu Sundance, otoczony tłumem fanek, zarabiający miliony i odnoszący sukcesy playboy.

W życiu jednak różnie bywa. Być może ta dwójka zetknie się w świecie jak najbardziej rzeczywistym.

Joy, będąc w trudnej sytuacji życiowej, zatrudnia się u managera Sundance. Prawdziwe kłopoty zaczną się, gdy spotyka swojego idealnego faceta i pozna go bliżej. Dowie się wiele nie tylko o swoich uczuciach ale też o prawach rządzących rynkiem muzycznym i o panujących w nim stosunkach międzyludzkich. Wkrótce Joy, jej znajomi i wszyscy członkowie zespołu Sundance przekonają się, co się stanie, gdy spełnią się czyjeś marzenia.

To nie jest prosta romantyczna opowieść o namiętnej miłości nieśmiałej dziewczyny i gwiazdy rocka. To nie jest kolejna odsłona bajki o kopciuszku. Ta opowieść może zaskoczyć.”

Przeważnie każda książka, w której pojawia się wątek muzyczny  i gorący rockmeni, ocieka seksem i chyba przede wszystkim wulgaryzmami, więc byłam święcie przekonana, że właśnie to dostanę w tej książce. Jednak autorka zrobiła mi psikusa i totalnie mnie zaskoczyła, bo postawiła na subtelność i delikatność. Oczywiście pojawiają się sceny zbliżeń między bohaterami lecz jest ich naprawdę mało, nie są szczegółowo opisane (wiem, że wiecie, co mam na myśli), są po prostu bardzo delikatne. I wiecie co? Mnie to bardzo odpowiadało. Poza tym mimo że jest to fikcja literacka, to książka jest bardzo naturalna, cieszy mnie najbardziej to, że autorka nie opisała chłopaków z zespołu, jako totalnych wariatów, którzy chełpią się sławą, ćpają, piją na umór i myślą tylko o tym, by gdzieś „zamoczyć”. Hermia Stone pokazała ich jako normalnych ludzi, którzy mimo sławy, mimo ogromnych pieniędzy na koncie nadal pozostali sobą i tylko dla tłumów zgrywali kogoś, kim nie są. Dzięki tamu wszystkiemu książka nabrała niebywałej prawdziwości i nie raz łapałam się na tym, że myślałam, że to nie fikcja literacka, a prawdziwa historia.

Jeżeli chodzi o bohaterów, to bardzo podobała się mi ich kreacja. Autorka stworzyła naprawdę ciekawe indywidualności. Każdy z bohaterów jest inny, wyrazisty i charakterystyczny. W książce prym wiedzie Joy, ale równie ważne są jeszcze dwie postacie. Mianowicie chodzi o Johna i Patricka. Obydwoje należą do zespołu, jeden jest marzeniem Joy, które może wreszcie się spełni, a drugi stał się jej najlepszym przyjacielem, który był dla niej opoką w wielu trudnych sytuacjach. Joy to bohaterka, którą polubiłam, ale nie ukrywam, że czasami jej zachowanie bardzo mnie irytowało. To marzycielka, która jest taką szczęściarą, że jej jedno z jej największych marzeń się spełnia. Praca z niesamowicie popularnym zespołem rockowym jest dla niej wyzwaniem, ale dzięki temu może być bliżej mężczyzny, który ją fascynuje i do tej pory był jej „wymyślonym chłopakiem”. Czy rzeczywistość okaże się tak samo fascynująca, jak marzenia? Jeżeli chodzi o chłopaków, to polubiłam i jednego i drugiego, choć John na swoje nieszczęście później pokazał drugą twarz i stracił dużo w moich oczach. Jednak myślę, że to celowy zabieg autorki. Patrick to facet cudowny, kochany, któremu Joy tak do końca nie jest obojętna. Przyjaźni się z nią, ale tak naprawdę chciałby czegoś więcej... 

„Joy” to książka zaskakująca z ciekawą i wciągającą fabułą. Bardzo czekam na kolejny tom i tak po cichu mam nadzieję, że wszystko będzie tak, jak sobie wymarzyłam. To bardzo fajna książka o marzeniach, przyjaźni, miłości i przede wszystkim o ludzkich uczuciach i wyborach, które nie zawsze są właściwe. 

Gorąco polecam!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Inanna.

2 komentarze:

  1. Już nie mogę się doczekać kiedy ją przeczytam, pochwalę się wygrałam ją. Zapowiada się interesująco. Ideał nie do końca....

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym przeczytać całość.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger