W potrzasku - Kerry Wilkinson

„Kiedy w zamkniętym domu zostają odnalezione zwłoki, sierżant Jessica Daniel z wydziału dochodzeniowo-śledczego otrzymuje zadanie: musi nie tylko znaleźć mordercę, lecz także dowiedzieć się, w jaki sposób udało mu się niepostrzeżenie wejść do budynku i z niego wyjść.
Mając do dyspozycji nieliczne poszlaki oraz dziennikarza, który wydaje się wiedzieć na temat sprawy więcej od niej, Jessica zaczyna odczuwać presję – i to zanim na światło dzienne wyjdzie kolejne morderstwo, popełnione w tych samych okolicznościach.
W jaki sposób zabójcy udało się dopaść swoje ofiary w teoretycznie niemożliwych sytuacjach i co – jeśli w ogóle – te ofiary łączy?”

„W potrzasku” to pierwszy tom świetnego i wciągającego cyklu Detektyw Jessica Daniel. Książka tak mnie pochłonęła, że bezapelacyjnie przeczytam wszystkie kolejne tomy tej serii. 

Akcja książki na samym początku jest dość spokojna i zbyt dużo się nie dzieje, ale z czasem fabuła się rozkręca, nabiera mocy i tak wciąga, że nie można odłożyć jej na półkę. Pojawiają się zaskakujące zwroty akcji, autor miesza, plącze i cały czas utrudnia czytelnikowi dojście do prawdy. Mnie w pewnym momencie udało się wpaść na trop osoby, która stała za morderstwami, ale nie odebrało mi to najmniejszej przyjemności z dalszego czytania. Pomysł na fabułę udał się autorowi i mam nadzieje, że wszystkie części tego cyklu są tak samo interesujące, pochłaniające i wciągające. Książka jest naprawdę świetna, dostarcza czytelnikowi niezapomnianych emocji oraz wrażeń, a napięcie i dreszczyk emocji towarzyszą, aż do ostatniej strony.

Jessica Daniel to twarda babka i policjantka z powołania. Jej postać nie jest w jakimkolwiek stopniu przekoloryzowana, czy wyidealizowana, uważam, że autor pokazał ją z jak najbardziej prawdziwej i ludzkiej strony. To naprawdę świetna policjantka, dla której praca jest najważniejsza, ona kocha to co robi, widać to po zaangażowaniu w przydzielonych jej sprawach. Polubiłam tę świetną kobietę i naprawdę jestem bardzo ciekawa, z jakimi kryminalnymi zagadkami będzie musiała się jeszcze zmierzyć.

„W potrzasku” w polecam fanom lżejszego kryminału, którzy lubią, gdy w książce pojawiają się wątki obyczajowe. Książka skłania do rozmyślań nad naturą człowieka, która jest bardzo skomplikowana. Świetnie spędziłam przy niej czas i mam nadzieję, że z Wami będzie podobnie.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Dragon.

1 komentarz:

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger