Literat - Agnieszka Pruska

Z twórczością Agnieszki Pruskiej miałam już styczność, bo czytałam i recenzowałam Żeglarza, czyli trzeci tom cyklu o komisarzu Barnabie Uszkierze. Zaznaczyłam też wtedy, że z chęcią poznałabym wcześniejsze tomy i ku mojemu zdziwieniu wydawnictwo przysłało mi je. Więc dziś zapraszam na recenzję Literata, czyli debiutu autorki.

Przypadkowy biegacz, wczesnym rankiem zauważa w wykopie siedzącą postać, gdy do niej podchodzi, okazuje się, że to mumia. Na miejsce przybywa ekipa policyjna, której dowodzi komisarz Barnaba Uszkier. Rozpoczyna się śledztwo, które niestety po kilku tygodniach staje w martwym punkcie. Jednak pojawiają się kolejne zwłoki, a każda zbrodnia jest inna, ale równie makabryczna. Czy to sprawka seryjnego zabójcy? Czy komisarz Uszkier z sukcesem zakończy śledztwo? O tym wszystkim musicie przekonać się sami.

„Agnieszka Pruska to autorka serii z komisarzem Barnabą Uszkierem w roli głównej. Podobnie jak jej bohater ćwiczy aikido. Członkini Oliwskiego Klubu Kryminału, felietonistka i recenzentka serwisu Zbrodnia w Bibliotece. Czytelników zaprasza również na swoją stronę www.agnieszkapruska.pl” 

W ostatnim czasie czytałam same romanse i erotyki, więc Literat był świetną odskocznią od kwiatków, serduszek i wszechobecnej miłości. Tym bardziej to świetna odskocznia, gdyż Agnieszka Pruska stworzyła naprawdę interesujący i wciągający kryminał, od którego nie potrafiłam się oderwać. Dużym plusem tej powieści jest jej nieprzewidywalność, bo naprawdę ciężko odkryć, kto stoi za wszystkim morderstwami, więc dla mnie była to prawdziwa czytelnicza uczta, gdyż bardzo lubię główkować, zgadywać i wpadać na własne tropy podczas czytania kryminałów. Nigdy bym nie powiedziała, że to debiut pani Agnieszki, bo książka wcale a wcale nie odstaje od tego, co napisała później. Dla mnie jest to literatura na jak najwyższym poziomie i z czystym sumieniem mogę ją polecić każdemu, kto uwielbia kryminały. 

Muszę przyznać, że autorka jest perfekcjonistką w tym, co robi. Wszystko w książce dopieszczone, dopracowane, a pani Agnieszka opisała samą pracę policji w taki sposób, jakby sama stała gdzieś obok. Dla mnie to ogromny plus, gdyż naprawdę z ogromną przyjemnością śledziłam pracę śledczych, którzy próbowali rozwikłać zagadkę tajemniczych i makabrycznych morderstw.

Literat to świetny kryminał, który trzyma w napięciu do ostatniej strony i w którym naprawdę ciężko odgadnąć kim jest zabójca. To książka nieprzewidywalna, ciekawa z fajną dynamiczną akcją. Ja jestem zachwycona i myślę, że z Wami będzie podobnie.

Gorąco polecam!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Oficynka. 

12 komentarzy:

  1. Kryminał nie jest moim ulubionym gatunkiem, ale recenzja mnie zapiekawiła - zwłaszcza wzmianka o perfekcjoniźmie autorki. I chiciaż nie jest to książka moich marzeń nie odrzucam możliwości jej przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo rzadko czytam kryminalny ale czasem kazdy potrzebuję zmiany...ta książka zaciekawila mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię kryminały, a ten wydaje się być ciekawy. Może dzięki niemu poznam w końcu twórczość autorki. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po kryminały sięgam od czasu do czasu. Obecnie zaczytuję się w polskich obyczajówkach, ale recenzowana książka niezmiernie mnie zaciekawiła. Moją uwagę przykuł wątek z mumią. Zapowiada się ciekawe śledztwo. Bardzo chętnie przeczytam Literata.
    Lucyna W-l

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam kryminały, a jakimś dziwny trafem nie czytałam żadnej książki pani Agnieszki. Koniecznie muszę to nadrobić, uwielbiam czytać o tajnikach pracy policji:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sylwia ty wszystko uwielbiasz :P
    Super! Dlatego zawsze coś nowego mi pod nos podsuniesz ❤ dzięki

    OdpowiedzUsuń
  7. Od czasu do czasu lubię czytać kryminały, z książkami Pani Pruska nie miałam do czynienia. Do brze jest żeby kryminałach trzeba wytężać głowę żeby odgadnąć kto jest mordercą. Na pewno książka do przeczytania dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Powieści kryminalne nie są przeze mnie uwielbiane, mimo to są gatunkiem literackim niezmiennie popularnym w obecnych czasach. Nieraz fajnie się oderwać od romansów i przeczytać coś innego. Historia wydaje się ciekawa, odskocznia od "kwiatków, serduszek i wszechobecnej miłości" jak to napisałaś w poście :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z wielką przyjemnością sięgnę po taki kryminał i będę jednak próbować sama tropić zabójcę! może mi się uda:P

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Ci za polecenie kriminału, bo to mòj ukochany gatunek literacki :) A skoro autorka jest w tym co robi taka perfekcyjna to bardzo szybko mnie wciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam ci "Łowcę" z tej serii. Bardzo wciągająca książka :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger