Między prawami. Prochem i cieniem - Vera Eikon

„Czy były oficer został gangsterem?

Mimo że Alan Berg zakończył pracę w CBŚP, nie czeka go zasłużony wypoczynek i odcięcie się od wojny między policją a mafią narkotykową. Nowa praca w biurze ochrony warszawskiego milionera – Rafalskiego – stawia przed nim nowe wyzwania, często ryzykowne i na granicy prawa. Komisarz, jak nigdy dotąd, przybliża się do przestępczego półświatka i nieuchwytnego narkobossa – Wujka. Jak nigdy dotąd staje pomiędzy nowymi współpracownikami a starymi przyjaciółmi, którzy zaczynają widzieć w nim swojego wroga i zadają sobie to podstawowe pytanie: Czy były oficer został gangsterem?

Czyżby liczne bolesne doświadczenia i zawiedzenie sprawiły, że podstawowe wartości Berga uległy zmianie? Czy środowisko półświatka wykorzystało drzemiący z nim „materiał na gangstera”? Czy grupa operacyjna „Szakal” dotrze do bezwzględnego narkobossa – Wujka? I jaką rolę odegra w tym wszystkim Rodion Vlacic – największy wróg komisarza? Odpowiedzi szukajcie na stronach powieści „Prochem i cieniem”.”

„Prochem i cieniem” to trzeci tom serii Między prawami, jednak to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki. Zawsze mam obawy zaczynając czytać jakąś serię nie od pierwszej części, jednak możecie być spokojni, bo choć główny bohater jest ten sam, to jednak jest to zupełnie odrębna historia. Przyznam się Wam szczerze, że byłam bardzo ciekawa tej książki, gdyż nasza Emilka zachwalała poprzednie tomy. Czy i mnie Vera Eikon zadowoliła?
 Zadowoliła to mało powiedziane, bo ta książka to po prostu literacki sztos, który trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony…

Na ogromne brawa zasługuje, to ile pracy autorka włożyła w tę powieść, bo nie sztuką jest napisać książkę, sztuką jest napisać książkę, która powala na kolana i przez którą przemawia prawda i realizm. Uwierzcie mi na słowo, że autorka musiała zrobić bardzo duży research, by tak dokładnie przedstawić mafijny świat. W tej książce znajdziecie wszystko to, co powinna zawierać dobra powieść sensacyjna. Intrygująca fabuła, ciekawe wątki poboczne, nieoczekiwane zwroty akcji, a w tym wszystkim bezwzględne działania mafii, brutalne egzekucje i cienka granica między dobrem a złem. Książka powaliła mnie na kolana i na pewno przeczytam wszystko, co wyjdzie spod pióra tej autorki…

„Prochem i cieniem” to zaskakująca powieść, która odsłania realia polskiej mafii. To książka, która trzyma w napięciu, elektryzuje, jest pełna emocji, a miejscami także wzrusza. Przyznam się Wam szczerze, że autorka w mistrzowski sposób wiele razy wodziła mnie za nos i wyprowadzała mnie na manowce. Jestem przekonana, że ta powieść dostarczy Wam solidnej dawki czytelniczych emocji. Mnie Vera Eikon kupiła i zyskała w mojej osobie wierną fankę. Zapewniam Was, że obok tej książki nie można przejść obojętnie.

Gorąco polecam!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorce.

1 komentarz:

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger