Cud grudniowej nocy - Magdalena Majcher

„Dwa pokolenia
Pięć kobiet
Jedna noc, która może odmienić ich życie

Magdalena nienawidzi świąt i ucieka w pracę przed bolesnymi wspomnieniami. Teresa marzy, by na chwilę przestać się martwić wszystkimi dookoła i móc zająć się sobą. Kamila musi poradzić sobie z nową rolą – partnerki i przyszłej matki. Kinga prowadzi życie, które idealne okazuje się tylko na Instagramie. Maria pragnie jednego – zgromadzić znów całą rodzinę przy wigilijnym stole.

Czy grudniowa noc sprawi, że stanie się cud?”


Bardzo lubię książki Magdaleny Majcher, bo to autorka, która za każdym razem porusza mnie do głębi i zmusza do zastanowienia się nad wieloma sprawami i aspektami życia codziennego. Tym razem autorka napisała powieść świąteczną, w której myślałam, że znajdę słodką, ckliwą i przewidywalną historię, która idealnie wbije się w świąteczny klimat. Jednak Magda kolejny raz mnie zaskoczyła, bo ta książka zawiera kolejną poruszającą historię, która chwyta za serce i ukazuje losy pięciu kobiet, które muszą się zmagać z przeciwnościami losu. Autorka udowodniła, że nawet w świątecznej książce można poruszyć trudne i bolesne tematy takie jak utrata dziecka, niechciana ciąża, rodzinna rywalizacja, żałoba, czy też chory perfekcjonizm. 

Jestem pod dużym wrażeniem kreacji bohaterek, myślę, że ich postacie wyszły po prostu perfekcyjnie. To kobiety wyraziste, charakterystyczne i niesamowicie niepodobne do siebie. Każda z nich jest inna, każda ma inny charakter, a przede wszystkim każda z nich boryka się z innym problemem. Największą sympatią obdarzyłam Kamilę i bardzo mocno trzymałam kciuki za to, by w końcu odnalazła szczęście. Jednej z kobiet nie polubiłam, choć bardzo się starałam. Oczywiście chodzi mi o Kingę, nie potrafiłam zrozumieć jej zatracenia i chorego uzależnienia od wirtualnego świata.

"Z rozsypanych elementów udało się posklejać układankę, ale ślady kleju na łączeniach wciąż brutalnie przypominały o tym, jak niewiele potrzeba, aby zburzyć uporządkowane życie kilkorga ludzi."

„Cud grudniowej nocy” to powieść, w której nie znajdziecie lukru, ani cukru. W tej historii odnajdziecie prawdziwe życie, które często ma słodko-gorzki smak. To książka smutna, bardzo wzruszająca, ale i dająca nadzieję. Na pewno skłoni Was do niejednej refleksji.

Gorąco polecam!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Pascal.

1 komentarz:

  1. Chyba sobie ją odłożę na inny czas :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    Eli z https://czytamytu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger