Książka - idealny prezent na urodziny

Gdy Sylwia poprosiła mnie o napisanie polecajki książki idealnej na prezent, zaczęłam się zastanawiać czy istnieje taka jedna, uniwersalna powieść, którą można kupić każdemu. I nie, nie ma takiej książki idealnej dla każdego. Kupienie książki, jako prezent jest dobrym pomysłem jedynie, wtedy gdy wiemy, jaki gatunek literacki lubi osoba, którą mamy zamiar obdarować. Myślę, że najlepszym, uniwersalnym prezentem okołoksiążkowym jest karta podarunkowa czy też bon podarunkowy do jednej z księgarni. Wtedy możemy być pewni, że nasz ulubiony mól książkowy sam dokona wyboru książki lub książek, które chce przeczytać. Innym pomysłem mogą być gadżety mola książkowego — kubek, koszulka, etui na książkę lub czytnik — jest w czym wybierać. Podsumowując, moim zdaniem nie ma książki idealnej na prezent, ale istnieje idealny sposób, by osoba, którą chcemy obdarować, dostała to, z czego naprawdę się ucieszy.
Ewelina Nawara
My fairy book world



Polecam Wam na prezent urodzinowy książkę, która mnie oczarowała, rozbawiała i wywołała stan napięcia oraz wyczekiwania. „Kulti” - Mariany Zapaty jest zdecydowanie więcej niż romansem,ukazuje siłę człowieka idącego po zwycięstwo, nieznającego słowa nie da się, walczącego z całych sił, aby spełnić swoje marzenia i nawet, gdy wszystko się sypie, potrafi otrząsnąć się i iść do przodu. Powieść przeczytałam już dawno, pomimo tego wciąż wracam myślami do  bohaterki i jej przewrotnego trenera, którzy potrafili wycisnąć z moich oczu zarówno łzy rozbawienia, jak i…. 

Ich historia nie jest kolejną cukierkową opowieścią o miłości, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni w ostatnich latach,  ukazuje  siłę charakteru, przyjaźni i poświęcenia- rodziców dla dziecka, sportowca dla pasji i w końcu…., a wszystko to w otoczce sportu, który jest ukochany przez miliony. Z pewnością każdy znajdzie w tej książce coś dla siebie.
Monika Brombosz
Po drugiej stronie książki



Książkę Meg Adams polecam na prezent dla kobiet, które obchodzą urodziny pod koniec maja. Premiera (25.05) będzie miała miejsce na Targach Książki.
Ja, szczęściara, miałam przyjemność już ją przeczytać! Co mogę zdradzić? Nie zabraknie elektryzującej namiętności, będzie sporo akcji i niepozwalających zasnąć tajemnic. Do tego dodajmy przystojnego Francuza i charyzmatyczną bohaterkę. Ta dwójka to mieszanka wybuchowa! Książkę czyta się jednym tchem, a potem rozmyśla się o niej godzinami. Barwny język Meg Adams zabiera na nas do mojego ukochanego Krakowa, działa na wyobraźnię, kusi i rozpala zmysły.



To która solenizantka ma ochotę na niebezpieczny romans z tajemniczym Davidem Arnaud'em ?
Adelina Tulińska
Autorka



Jest IX w. Duńczycy plądrują i zajmują anglosaskie królestwa. Przez Anglię przetaczają się gwałty, mord i okrucieństwo. Wikingowie nie mają dla nikogo litości. Świadkiem tych wydarzeń jest Uthred, syn ealdormana Northumbrii. Podczas jednej z bitew ojciec Uthreda zostaje zabity, a on sam jako dziesięciolatek wzięty w duńską niewolę. Jego opiekunem zostaje jarl Ragnar Nieustraszony, który traktuje go jak własnego syna. Chłopiec dorasta wśród Wikingów, żyjąc zgodnie z ich zasadami i szkoląc się na wojownika. Jednak przeznaczenie dla młodego Uthreda pisze inny scenariusz, sprawiając, że ten stanie przed trudnym wyborem: walczyć z Duńczykami wśród, których się wychował czy stanąć po stronie ludzi, z którymi łączą go korzenie? 

Pierwsza część o Wojnach Wikingów jest oparta na autentycznych wydarzeniach. Dodatkowo postacie fikcyjne takie jak Regnar czy nasz główny bohater, mieszają się z postaciami, które niegdyś istniały. Bardzo podobało mi się to, że autor starał się trzymać faktów, ale umiejętnie wprowadzał do tej powieści też fikcję. Nie ukrywam, że “Ostatnie królestwo” to lektura, która wymaga momentami skupienia, ale mi osobiście bardzo to przypadło do gustu.
Pierwsza część tej serii, to dynamiczna powieść, w której poznamy nie tylko bitwy rozgrywane pomiędzy Wikingami, a ludem Anglii, ale również, to co chyba najbardziej mnie ciekawiło. Bernard Cornwell nie zapomniał o wpleceniu takich ciekawostek jak wierzenia Wikingów, ich obyczaje oraz codzienność. Poznajemy ich jako nieokrzesanych wojowników. Brutalnych, żądnych mordu i okrucieństwa, ale też powody ich migracji i okupacji innych krajów. Naprawdę spędziłam przy tej książce świetnie czas. Kiedy już wciągnęłam się w jej lekturę, to kartki same się przewracały. Świetna fabuła, akcja, wielowątkowość  i styl autora zaliczam na plus. Tak samo postacie Ragnara czy Uthreda, których najbardziej polubiłam. Tu miłość, przyjaźń i lojalność mieszają się ze zdradą, męstwem i okrucieństwem. 

Wydawać by się mogło, że to powieść idealna dla mężczyzn, ale myślę, że kobiety również ją pokochają.
Ewelina Żyła 
Red Girl Books Recenzje



Cześć. Przychodzę dzisiaj tutaj do was, aby polecić książkę na prezent urodzinowy. Ja, jak to zwykle bywa, musiałam polecić od razu całą serię, a nie jedną powieść. Są to książki, które spodobają się zarówno kobietom, jak i mężczyznom, a jakby tego było mało, mają piękne okładki, które łączą się w jedną całość. Mowa o serii "Wojny Wikingów" od Bernarda Cornwella. Akcja toczy się w Anglii w IX wieku. Głównego bohatera, Uhtreda, poznajemy jako małego chłopca, który po śmierci ojca podczas wojny, trafia w ręce swoich wrogów, Wikingów. Mężczyzna, który wziął go pod swoje skrzydła polubił go na tyle, że zaczął traktować go jak syna, nie jak wroga. Chłopak z czasem zaczął i siebie nazywać Wikingiem, chociaż nigdy nie zapomniał o swoich korzeniach. Chciałby odzyskać rodzinną miejscowość z rąk wuja, który go zdradził. Czy to mu się uda? Tego dowiecie się czytając tą serię. Jeżeli osoba, którą chcecie obdarować lubi powieści, które mają w sobie dużo przygody, ale także nie stronią od krwawych bitew, to na pewno będzie to coś dla niej. Cornwell pisze tak, że każda kolejna część jest jeszcze lepsza od poprzedniej, więc na prawdę warto. Mogę wam także powiedzieć, że na ich podstawie BBC realizuje serial pod tytułem "Upadek królestwa" 🙂
Martyna Piętka
Fantastyczny świat książek



Idealnym pomysłem na prezent i dla kobiet i dla mężczyzn będzie książka  młodej, ale bardzo zdolnej autorki Emilii Wituszyńskiej. "Niebezpieczna gra" to błyskotliwa, zabawna i trzymająca w napięciu historia policjantki i gwiazdora filmowego.Każdy z nas znajdzie tam coś dla siebie, bo ta powieść to połączenie lit. obyczajowej, romansu i kryminału. Dialogi między bohaterami momentami doprowadzają do łez, bo uwierzcie, nikt nie kłóci się tak jak Weronika i Przemek. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na to, że "Niebezpieczna gra" to debiut, ale naprawdę na wysokim poziomie. Wśród wysypu tandetnych romansideł i pseudo autorów tej autorce naprawdę warto dać szansę, bo Emilia Wituszyńska jeszcze nieźle namiesza na naszym rynku wydawniczym. Serdecznie polecam!
K.N. Haner
Autorka




8 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na wpis! Moim zdaniem książka to wspaniały prezent, ale trudno jest trafić komuś w gust. Trzeba się do tego przyłożyć i wszystko dobrze przemyśleć. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki to najwspanialszy sposób na relax, uwielbiam je dostawać w prezencie i obdarowywac nimi innych. Jeśli dobrze zna sie gusta bliskiej osoby to łatwo zrobić miłą niespodziankę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Ewelina bon to najloesna pomysł.. książek już mi nie kupują nikt nie nadąża za mną i nie wiedzą co mam a czego nie. A i z tego wpisu wpadły mi w oko dwie kolejne książki

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super pamiątka! A pochwalisz się, czy dostałaś jeszcze jakieś prezenty i jakie one były? Moja siostrzenica właśnie za jakiś czas ma urodziny i kompletnie nie mam pomysłu co dla niej kupić. Wiem, że ostatnio mówiła o podróżach, więc do głowy wpadł mi pomysł mapy zdrapki, którą widziałam na stronie https://4gift.pl/prezenty/pozostale-prezenty/prezent-dla-podroznika Myślicie, że to dobra opcja?

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealny prezent, ale tylko dla osoby która lubi czytać. Z reguły jeśli chodzi o kobiety to takim uniwersalnym prezentem są rzeczy związane z modą jak np. buty https://butymodne.pl/sandaly-damskie-small-swan-na-plaskim-obcasie-c5540.p214.f128.html . Chyba nie ma kobiety która by ich nie lubiła

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kupiłam tacie książkę plus przybory do grillowania na stronie https://duka.com/pl/prezenty/prezenty-dla-taty i myślę, że ten prezent będzie po prostu idealny i że tata bardzo się ucieszy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczywiście sama książka jest zawsze uniwersalnym prezentem i ja jestem zdania, że również warto jest wiedzieć co kupić dla męża właśnie na urodziny. Bardzo ciekawie ta kwestia została poruszona na stronie https://zamowprezent.pl/16-pomyslow-na-prezent-dla-meza-na-urodziny-rocznice-i-inne-okazje i moim zdaniem warto jest się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger