Ucieczka w dzicz - Erin Hunter

Jeszcze nigdy nie spotkałam się z książką w której brak ludzkich postaci. Taka właśnie jest "Ucieczka w dzicz" Erin Hunter z cyklu Wojownicy. Czy przypadła mi do gustu? O tym w mojej recenzji.

Bohaterami "Ucieczki w dzicz" są koty, ale nie takie domowe przytulasy. Te koty to prawdziwi wojownicy, żyjący w lesie. W powieści tej poznajemy cztery klany kotów: Klan Pioruna, Klan Cienia, Klan Wiatru oraz Klan Rzeki. Klany te zwaśnione są z sobą od lat, lecz żyją według praw nadanych im przez przodków. 
Niestety Klan Cienia łamie dotychczas panujące zasady, i próbuje zgarnąć dla siebie terytoria innych klanów, by mieć więcej miejsc łowieckich. Klany jednak łatwo się nie poddają, ale w Klanie Pioruna zaczyna brakować wojowników, i wtedy... W lesie pojawia się domowy kocur o imieniu - Rdzawy. Dostaje on niespodziewaną propozycję od przywódczyni Klanu Pioruna - Błękitnej Gwiazdy, by dołączył do ich stada. Zafascynowany możliwością wolności, Rdzawy zgadza się na propozycję i udaje się na szkolenie na wojownika, otrzymując przydomek Ognista Łapa.

"Ucieczka w dzicz" jest wspaniałą lekturą, którą mogą czytać i młodzi i starsi. Jest napisana prostym językiem, który zrozumie nawet najmłodszy odbiorca. Ja nigdy bym się nie spodziewała, że historia o kotach może mnie tak wciągnąć, a jednak… i teraz wyczekuję kolejnych części o losach tych wspaniałych zwierzaków. Powieść ta mówi nam o lojalności, prawdziwej przyjaźni i o tym jak odnaleźć się w grupie, by być jej częścią. Myślę, że nie jeden z nas, mógłby nauczyć się wiele dobrego od tych wspaniałych kocurów. W tej książce nie zabraknie nam wspaniałych opisów otoczenia, które przenoszą nas do lasu by razem z Klanem walczyć o swoje terytorium. Dokładnie są również opisani bohaterowie, więc nie mamy problemu by wyobrazić sobie każdego kota. Przygody Rdzawego vel Ognistej łapy, pochłoną Was do reszty i ciężko będzie oderwać się Wam od tej powieści. 

Jeżeli lubicie książki w bajkowych, cudownych klimatach w których jednak nie odnajdziecie dwunożnych bohaterów, to ta pozycja jest dla Was idealna i uwierzcie mi, można się z niej wiele nauczyć. Polecam z czystym sumieniem! Ja czekam na kolejną część tej wspaniałej serii.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Nowa Baśń.

Wydawnictwo: Nowa Baśń

1 komentarz:

  1. Mnie też się bardzo podobała, wyróżnia się. Czekam z niecierpliwością na "Ogień i lód". :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger