Misja Wywiad z Laylą Wheldon

Dziś zapraszamy Was na Misję Wywiad z Laylą Wheldon autorką bestsellerowej powieści Dance. Sing. Love. Miłosny układ. Sandrze najbardziej spodobało się pytanie Aleksandry Niemiec i to do niej powędruje egzemplarz jej debiutanckiej powieści. Serdecznie gratulujemy i prosimy o kontakt z naszym fan page.

Żaneta Haberka 
Skąd zaczerpnięta została inspiracja do tej książki?

Przypadkiem na youtube włączyło mi się nagranie z American Music Awards, gdzie Selena Gomez wykonywała na żywo „Same old love”.  Zainspirowali mnie Ci tancerze w tle, na scenie. Po wyłączeniu filmu naprawdę nie pamiętałam nawet, jaki kolor skóry mieli.

Jak w kilku zdaniach przekonała by mnie pani do przeczytania tej książki?

Jest to książka opowiadająca o pasji, miłości, muzyce i tańcu. O spełnieniu swoich marzeń ;)

Anna Czajkowska Jaki gatunek literacki uwielbia Pani czytać?

Nie mam ulubionego. Czytam właściwie wszystko.

1. Bohaterowie mieli swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości? James jest Twoim chłopakiem? ;)

Nie, nie mieli :D   James nie jest wzorowany na moim chłopaku ;)

2. Czy właśnie te trzy rzeczy są najważniejsze w Twoim życiu: taniec, śpiew i miłość? https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f4c/1/16/1f642.png:)

Prócz miłości, to nie ;)  Nie śpiewam i nie tańczę. Za to piszę i słucham nałogowo muzyki :D

Sylwia Waligóra Czy jakaś sytuacja w Pani życiu, jakiś czynnik miał decydujący wpływ na to, iż postanowiła Pani napisać tę książkę? To był impuls, czy raczej systematycznie planowane zamierzenie?

To był impuls. Wyłączyłam filmik, którym się zainspirowałam (ten z American Music Awards z Seleną Gomez „Same old love”) i od razu zabrałam się za pisanie. W tracie pisania kolejnych stron, rozdziałów w głowie powstał plan na całą książkę ;)

Karolina Magdalena Co jest celem Twojej książki, czy tylko zaciekawienie opisaną historią czy również edukowanie i przekazanie głębszego znaczenia?

Edukowanie może nie koniecznie, ale przekazanie głębszego znaczenia, już tak ;)

Agnieszka E. Rowka 1. Który z tańców jest Pani ulubionym i dlaczego?

Najbardziej fascynuje mnie balet. Uwielbiam patrzeć na tańczące baletnice :D

2. Mając możliwość wyjazdu do najbardziej Pani zdaniem egzotycznego kraju na miesiąc sama, bez krewnych przyjaciół wyjechałaby Pani? Co by to wniosło do Pani życia?

Wyjechałabym, jak najbardziej. Co by to wniosło do mojego życia?  Nie wiem, musiałabym sama się przekonać ;)

Patrycja Kolibaj 1. Jak dobrze wiemy - autor świadomie bądź tylko podświadomie, wkłada w bohaterów swoje cechy. W związku z tym... Ile z Layli jest w Livii? https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f57/1/16/1f609.png;)

Niewiele, szczerze mówiąc :D  Na pewno to, że obie lubimy filmy katastroficzne, kawę oraz koty. Z charakteru jest zupełnie inna, podobnie jeśli chodzi o pasję, życiorys i ulubione rzeczy.
2. Z którym z bohaterów z Twojej książki chciałabyś spotkać się w rzeczywistości? Iść na kawę, piwo, do kina? Jest jakiś bohater, który mimowolnie stał się Twoim ulubionym, Twoją "bratnią duszą"?

Sądzę, że ze wszystkimi bym chciała pójść na kawę czy do kina. Nie mam ulubionego bohatera, nie umiałabym wybrać tylko jednego :D

1. Dlaczego książka "Dance, Sing, Love. Miłosny Układ" jest akurat o miłości? 

Technicznie rzecz biorąc, książka jest o tancerce ;)  Jest to romans, bo pewnie czuję się w tym gatunku.

2. Czy do napisania książki musiałaś się specjalnie przygotowywać tzn. czytać o rodzajach tańca, oglądać próby taneczne, szukać informacji na temat miast itp.:? https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f4c/1/16/1f642.png:)

Tak, jak najbardziej. Nie jestem tancerką z zawodu, nigdy nie chodziłam też na żadne kursy, więc żeby móc wszystko dobrze opisać oglądałam filmy, czytałam artykuły, rozmawiałam z tancerzami i poprawiałam błędy logiczne i techniczne w książce :D

Julka Janiszewska 1. Czy wierzysz w wenę twórczą? Inaczej mówiąc, czy Twoje pisanie polega raczej na "mam lepszy dzień, może napiszę coś", czy masz za cel napisanie np.: dwie strony dziennie?

Cóż, można mieć lepsze i gorsze dni, ale nawet kiedy nic mi się nie chce, to i tak piszę. Wiadomo, że w takim wypadku napiszę mniej, ale jednak coś powstanie ;)  Inaczej w życiu nie napisałabym książki w kilka miesięcy :D

2. Czy wiążesz swoją przyszłość z pisaniem?

Tak, zdecydowanie :D

Hanna Artychowska Książka cieszy się ogromnym powodzeniem i zainteresowaniam wśród czytelników. Spodziewała się Pani takiego debiutu? Wybrana tematyka miała coś wspólnego z Pani pasją czy miłością

Nie, naprawdę się tego nie spodziewałam :D  Jestem w szoku, że moja książka jest tak dobrze przyjęta przez czytelników.  
Kocham muzykę i taniec (jako widz) oraz rzecz jasna pisanie, więc połączyłam te trzy rzeczy ;)

Paulina Rubin Czy jest jakaś książka (bądź gatunek) po który nigdy by Pani nie sięgnęła? Jeśli tak, dlaczego?

Sądzę, że nie ma :D

Aleksandra Niemiec Czy byłabyś w stanie napisać horror, w którym bohaterką byłabyś sama? Czy była być skłonna zmienić Jamesa z miejscem twojego chłopaka (jeżeli masz), w końcu pewnie obu ich kochasz?

Sądzę, że mogłabym napisać taki horror, byłoby zabawnie, bo ja w sumie łatwo daję się wystraszyć  :D

Nie, mój chłopak jest wystarczająco uparty i denerwujący i fakt, kocham go, dlatego z nim wytrzymuję xD   A tak na poważnie, nie zamieniłabym go z nikim, nawet z Jamesem ;)


Wiktoria Piontkowska 1. Jesteś zadowolona z efektów swojej pracy, czy byś coś jeszcze zmieniła? https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f57/1/16/1f609.png😉
2. Dlaczego tak długo czekałaś z wydaniem książki? https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f57/1/16/1f609.png😉

Jestem zadowolona i to bardzo :D
    Ale ja nie czekałam z wydaniem xD  W sumie od razu jak ją skończyłam, zaczęłam poprawki i potem wysłałam do wydawnictwa ;)  To proces wydawniczy tyle trwał.

Angelica Stojanowska Czy planujesz kontynuację tej książki czy raczej poszukujesz nowej inapiracji lub już ją masz?

Tak, powstaną dwie kolejne książki z tej serii. Pracuję też nad fantasy, a w planach mam kolejne romanse ;)  Inspiracji mam dużo, ale czasu brak, żeby wszystko spisać tak szybko :D

Marlena Jedlińska 1. Który z rozdziałów w książce jest Twoim ulubionym ?

Nie mam ulubionego.

2. Czy zwątpiłaś w swoją książkę w trakcie szukania wydawnictwa?

Nie.
                                                    
Kasia Abdullah
1. Czy napisanie ksiazki bylo zawsze twoim marzeniem czy to raczej przypadek?

Piszę od dawna, zaczęłam jeszcze w podstawówce, mam już na koncie krótkie i dłuższe opowiadania (jedno ma ponad 300 stron), więc to nie był przypadek ;)

2. Jaka dalabys rade dla poczatkujacych pisarzy?

Piszcie dla siebie, nie pod publikę, bo z pisania dla „fejmu” nic dobrego nie wyniknie, a czytelnicy szybko wychwycą sztuczność, albo popularne schematy.


Izabela Watoła Autorstwo Layli Weldon sugeruje powieść angielska, czy to celowy zabieg?

Tak, to celowy zabieg.

Okładka książki kojarzy się z filmem tanecznym... Czy takowy stanowił niejako wzór lub inspirację do napisania książki? 

Nie,  ale chciałam na okładce tańczącą tancerkę.

Iza Wyszomirska 1. "Dance Sing Love. Miłosny układ" to powieść o miłości. Czy myśli Pani, że w tym temacie powiedziano już wszystko, czy jest to wciąż temat rzeka, który można jeszcze przedstawić tak, aby czymś zaskoczyć czytelnika?

Miłość to temat rzeka, na pewno jeszcze wiele przed nami i nie jeden autor/reżyser nas czymś zaskoczy ;)

2. W Pani książce tematem przewodnim jest miłość i taniec. Który z nich wywołuje u Pani więcej emocji (zarówno podczas pisania poszczególnych wątków, jak i prywatnie). A może nie można tego rozgraniczać? 

Sądzę, że muzyka, więc żaden z powyższych ;)           


Julia Stożek 1. Skąd dowiedziałaś się o Wattpadzie?

Przypadkiem trafiłam na niego w Google, gdy szukałam zakończonych opowiadań Dramione :D

2. Skąd pomysł na twój nick? Zmieniałaś go kiedyś? :D

Layla, bo lubię to imię i po arabsku oznacza „piękność nocy”, „noc”, a ja jestem sową i piszę po nocach. Nazwisko mam z generatora nazwisk, spodobało mi się ;)
Na Wattpad mam ten pseudonim od samego początku.


Amelia Mrowiec Czy podczas pisania książki miałaś "załamania" np. myślałaś że pisanie nie ma już sensu?

Nie, nie miałam tak nigdy :D

Chciałabyś być na miejscu głównej bohaterki?/ Podczas pisania czułaś się jakbyś ja była?

Raczej nie :D Podoba mi się, że tyle podróżuje i spełnia swoje marzenia, ale swoje przeżyła i nie wiem, czy bym chciała być na jej miejscu 

Żaklina Tometczak 1. Czy EditoRed planuje dalszą współpracę z tobą?

Tak.

2. Podobno miałaś inny pomysł na tytuł, jaki?

„Fioletowe bzy i whisky”  :D

Mieszko Pugowski Sandra, czy kiedyś zdenerwowałaś się tak na swojego bohatera, że miałaś ochotę go zabić w książce?

Oj tak…. xD 

Drugie, czy kiedyś chciałaś dać kogoś z rzeczywistości do książki i coś z nim zrobić?

Nie, nie miałam takich chęci.

Martyna Kozłowska 
Pisząc książke, wiele razy zastanawiałaś się czy to co robisz ma sens?

Ani razu, szczerze mówiąc :D  Pisanie to moja pasja, piszę od lat i aż do tego roku nie myślałam, że to tak na poważnie, więc nie miałam takich myśli ;)

Dominika Hrefna Gdyby była taka możliwość, z jakim bohaterem z książki chciałaby Pani zamienić się rolami, i dlaczego?

Nie, nie chciałabym.


Jak widzi Pani swój dalszy rozwój pisarski?

Mam w planach wydać całą serię DSL, a potem zobaczymy.


Alicja Forajter Czy jeśli mogłaby pani zmienić płeć głównych bohaterów (tancerz zakochany w piosenkarce) zrobiłaby to pani?

Raczej nie, dobrze jest tak, jak jest ;)

Czy pisząc książkę opierała się pani na własnych doświadczeniach czy to wszystko fikcja? 

To wszystko fikcja :D


6 komentarzy:

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger