Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender - Leslye Walton

Czy można zakochać się w książce już od pierwszej  strony? Zapewniam Was, że tak! W moim przypadku stało się to dzięki przepięknej powieści Leslye Walton pt. "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender". Powieść ta skradała moje myśli oraz serce, i zapewne powrócę do niej jeszcze nie raz. Zapraszam na recenzję.

Ava Lavender urodziła się ze skrzydłami. Nikt nie wiedział dlaczego tak się stało. Przez wielu była nazywana aniołem, istotą nie z tej ziemi. A jak było naprawdę?

„Dla wielu byłam wcieleniem mitu, uosobieniem najwspanialszej legendy i baśni. Inni uważali mnie za zmutowanego potwora. Ku mojemu nieszczęściu raz zostałam wzięta za anioła. Dla matki byłam wszystkim, dla ojca nikim. Babcia codziennie widziała we mnie wspomnienie ukochanych osób, które od niej odeszły. Ale ja znałam prawdę – głęboko w sercu zawsze to wiedziałam. Byłam po prostu zwykłą dziewczyną.”

Ava, by lepiej zrozumieć to co się jej przydarzyło opowiada historię swojej rodziny, kilka pokoleń wstecz, od roku 1904. Poznajemy prababkę, babkę oraz matkę Avy. Każda kobieta z rodu Roux jest niezwykła, posiada specyficzny, można by rzec, dar. Babcia widzi duchy, matka ma wyostrzony zmysł powonienia, którym może wyczuć zbliżającą się tragedię.
Ava wiedzie normalne życie, choć w odosobnieniu. Jej jedyną przyjaciółką jest Cardigan, która spędza z nią każdą wolną chwilę. Wszystko się, zmienia gdy na ulicę, gdzie mieszka dziewczyna, wprowadza się fanatyk religijny Nathaniel Sorrows, i weźmie Avę za prawdziwego anioła...

Ciężko mi wyrazić mój zachwyt po spotkaniu z twórczością Lesly Walton. "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender", to przepiękna, cudowna oraz magiczna powieść, od której wprost nie można się oderwać. Ta książka działa na nasze zmysły i pochłania nas w głąb siebie.

Nastoletnia Ava opowiada nam historię swojej rodziny, w której to kobiety wiodą prym. To nad wyraz silne osobowości, które na swój sposób są niezwykłe. W powieści tej pojawiają się również mężczyźni lecz są oni bardziej przyczyną nieszczęść dla tych wspaniałych kobiet. Oczywiście znajdzie się także kilka wyjątków od tej reguły, jak np. Henry brat bliźniak Avy, Rove chłopak, który widzi w Avie coś więcej niż tylko dziewczynę ze skrzydłami.

Autorka w genialny sposób wykreowała wszystkich swoich bohaterów, bez żadnego wyjątku. Postacie te są po prostu nad wyraz realne oraz wyjątkowe, każda na swój jedyny i niepowtarzalny sposób. Każda z tych postaci posiada cechy, które odróżniają ją od innych bohaterów. Jedni są dobrzy, inni są źli, ale każdy z nich wnosi coś swojego do całej fabuły książki. Są to bowiem bohaterowie starannie przemyślani i dopracowani w najmniejszym szczególe. Nie raz bardzo łatwo było mi się z nimi identyfikować, i przeżywać razem z nimi ich wzloty oraz upadki. Możemy się od nich również wiele nauczyć, pokazują nam jak człowiek potrafi być słaby oraz uczą, że z życia trzeba czerpać garściami, gdyż życie to dar, którego nie warto marnować np. na niespełnione miłości.

W powieści tej realizm miesza się z fantazją, czyli jednym słowem to książka w nurcie realizmu magicznego. Autorka z wdziękiem wprowadziła w treść fabuły książki elementy przeczące prawom natury oraz logiki. Pokazała nam czytelnikom rzeczywistość, tak jakby była ona niezwykle magiczna.
Jednak mimo tego, że książka ta zawiera elementy magiczne, duchy oraz skrzydlatą dziewczynę, nie jest ona płytka ani infantylna. My jako czytelnicy możemy łatwo odnaleźć się w wykreowanym przez autorkę świecie. Ta książka wręcz pochłania bez reszty, a my stajemy się jej częścią. Ja osobiście nie potrafiłam rozstać się z tą opowieścią ani na chwilę. Czytałam póki nie dotarłam do ostatniej strony, a i tam mnie autorka zaskoczyła niejednoznacznym zakończeniem.

Leslye Walton ma po prostu niesamowity dar do pisania przepięknych historii, które zachwycają swoją niezwykłością oraz są po prostu bezprecedensowe.

Książka ta porusza również wiele problemów natury moralnej. Brak akceptacji, odrzucenie z powodu odmienności, fanatyzm religijny. Problemy, które były, są i będą i gdyż pod tym względem świat zmienia się malutkimi kroczkami. Nie zabraknie w powieści tej również miłości. Miłości różnej – rodzicielskiej, damsko -męskiej, nastoletniej, niespełnionej oraz takiej, która jest przy nas od lat, ale my jej nie zauważamy.


"Osobliwe oraz cudowne przypadki Avy Lavender" to książka, którą polecam Wam z całego serca. Można ją przyrównać do sagi rodzinnej, gdyż opowiada losy kilku pokoleń rodziny Avy. Ta książka jest tak magnetyczna, że gdy zaczniecie czytać to odłożycie ją dopiero po przeczytaniu ostatniej strony. A ja jestem przekonana, że przeczytam wszystko co wyjdzie spod pióra Lelslye Walton.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Sine Qua Non.

Data wydania: 02.16.2016                                                                   

2 komentarze:

  1. Nie mogę się doczekać aż sięgnę po tę książkę... Ona skradła moje serce w momencie, gdy tylko ujrzałam jej okładkę! Jest przepiękna! <3

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger